kadra
Mgr Dawid Kaczmarczyk - dyrektor.
Jak sam mówi o sobie - "Człowiek od wszystkiego" Jego codzienna praca, to dbanie, żeby wszystko w Akademii działało jak w perfekcyjnej maszynie. Człowiek z wizją i misją, który starannie realizuje zaplanowane cele. Posiada bogaty bagaż doświadczeń w zarządzaniu firmą i zasobami ludzkimi. Fascynuje go nauka i nowoczesne technologie.
Pomimo, że ukończył studia magisterskie na kierunku finansów, to krótko po studiach zainteresował się programowaniem i tworzeniem pierwszych stron internetowych. Będąc jeszcze w szkole podstawowej uczęszczał na kółko elektroniczne. Przez długie lata obserwował otaczający nas rozwój technologiczny i w końcu postanowił połączyć to ze swoją pasją i edukacją dzieci i młodzieży.
Dr Jadwiga Zawisza - Puchałka - korepetytorka i popularyzatorka wiedzy z zakresu chemii.
Nauczycielka chemii z wieloletnim stażem, popularyzatorka nauk chemicznych i pasjonatka ciekawostek naukowych.
Ukończyła studia doktoranckie na Politechnice Śląskiej na wydziale Chemicznym. Prowadziła tam zajęcia z zakresu chemii i biotechnologii. Brała czynny udział w konferencjach naukowych oraz ściśle współpracowała naukowo z Instytutem Onkologii w Gliwicach. Od 2015 roku pracuje w Akademii Nauki i Rozwoju, gdzie uczy chemii oraz prowadzi pokazy i warsztaty chemiczno-fizyczne dla dzieci i młodzieży.
Mgr Joanna Żarczyńska - Jędrzejczyk - nauczycielka matematyki.
Nauczycielka matematyki z wieloletnim doświadczeniem. Ukończyła studia magisterskie na Uniwersytecie Opolskim. Kocha matematykę i już od najmłodszych lat chciała uczyć matematyki. Zrealizowała swój cel, z miłością i pasją oddaje się swojej pracy, na co dzień ucząc młodzież w szkole średniej. Związana z Akademią od praktycznie samego początku jej istnienia. Jej specjalnością są zajęcia na poziomie rozszerzonym zarówno z zakresu szkoły średniej jak i przygotowania do matury.
Mgr Joanna Kozaczuk - nauczycielka biologii i języka angielskiego.
Ukończyła Uniwersytet Śląski na kierunku Biologia i Ochrona Środowiska, po zakończeniu studiów i rozpoczęciu pracy zawodowej, rozpoczęła kolejny kierunek studiów na Uniwersytecie Wrocławskim na kierunku filologia angielska. Od ponad 14 lat czynny zawodowo nauczyciel w zespole szkół, w którym znajduje się zarówno szkoła podstawowa jak i liceum. Nauczyciel uczący na wszystkich poziomach zarówno podstawowym jak i zaawansowanym, od lat uczy i przygotowuje maturzystów do matury, zarówno z biologii jak i języka angielskiego, jak również młodszą młodzież do egzaminów i olimpiad. Koordynator wielu projektów również międzynarodowych typu Erasmus, Water Explorer itp. Prywatnie mama dwójki dzieci. Jej pasje to przede wszystkim podróże, uwielbia góry i piesze wycieczki.
Mgr Monika Czaja - nauczycielka matematyki i chemii.
Ukończyła chemię na Uniwersytecie Opolskim oraz studia podyplomowe z matematyki, fizyki i przyrody na Uniwersytecie Śląskim. W Akademii pracuje od 2016 roku pomagając uczniom zrozumieć matematykę lub rozwijać ich umiejętności matematyczne. Dodatkowo prowadzi w okresie wakacyjnym kursy poprawkowe do matury.
Dr Maria Radłowska - nauczycielka fizyki
Przygodę z nauczaniem rozpoczęła już na etapie szkolnym, pomagając kolegom i koleżankom, dzieląc się z nimi wiedzą i pomagając przy rozwiązywaniu zadań. Zafascynowana fizyką postanowiła zgłębiać swoja wiedzę poprzez studia, które rozpoczęła w Instytucie Fizyki Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach. Po zdobyciu tytułu magistra kontynuowała swoją naukę na Uniwersytecie Śląskim robiąc doktorat w Instytucie Fizyki w Zakładzie Ciała Stałego. Po uzyskaniu tytułu doktora zakończyła swoją pracę naukową, by szerzyć wiedzę dotyczącą fizyki i matematyki, nie tylko wśród studentów, ale również wśród uczniów różnych typów szkół. Od tego czasu stara się zarazić pasją do fizyki swoich uczniów.
„Z upływem czasu zauważyłam, że nauczanie sprawia mi wielką satysfakcję, szczególnie, gdy uczniowie zaczynają patrzeć na zadania w podobny sposób do mojego i osiągają coraz lepsze wyniki w nauce. Z perspektywy czasu zauważyłam, też że nauczanie w różnych typach szkół na różnym poziomie pozwoliło mi na spojrzenie na nauczanie fizyki w sposób kompleksowy. Mam nadzieję, że każdy mój uczeń osiągnie to co w życiu sobie zaplanował, a ja stanę się tą osobą, która w niewielkim stopniu się do tego przyczyniła".
Mgr Barbara Barglik - nauczycielka języka niemieckiego
Mgr Beata Pasierbek - nauczycielka języka angielskiego
Mgr Justyna Szewczyk - nauczyciel języka polskiego
Ukończyła studia magisterskie na Wydziale Humanistycznym Uniwersytetu Śląskiego i Wydziale Prawa i Administracji. Języka polskiego w szkole uczy od 3 lat: zarówno w szkole podstawowej, jak i w szkole średniej. Od czasów szkoły podstawowej fascynował ją język polski, a szczególnie literatura wojenna. Uwielbia pracę jako nauczyciel z jednego powodu: lubi obserwować, kiedy uczniowie na jej lekcjach zaczynają wierzyć w swoje możliwości i dostrzegać to, co w nich najlepsze.
Prywatnie miłośniczką kotów i górskich wędrówek.
Inż. Marcin Knapek - korepetytor z matematyki
Ukończył studia inżynierskie na kierunku matematycznym na wydziale matematyczno-fizycznym Politechniki Śląskiej.
Od kilku lat z powodzeniem udziela korepetycji z matematyki, z Akademią związany jest od 2021 roku.
Jak sam mówi - "Praca z dziećmi i młodzieżą daje mi wiele satysfakcji"
Prywatnie miłośnik podróży i pieszych wycieczek po górach.
Piotr Krupiński - instruktor zajęć z programowania, robotyki i Minecraft Education.
Jestem studentem kierunku Informatics na Politechnice Śląskiej. Na co dzień zajmuję się uczeniem maszynowym, sztuczną inteligencją oraz tworzeniem aplikacji internetowych. W wolnym czasie poszerzam swoją wiedzę z matematyki, czytam książki i artykuły naukowe. Hobbistycznie trenuję na siłowni oraz biegam. Uwielbiam prowadzić zajęcia i wciągać kolejne pokolenia w świat informatyki.
Jakub Kukulski - instruktor zajęć z programowania, robotyki i Minecraft`a.
"Jestem absolwentem klasy matematyczno-fizyczno-informatycznej z nauczaniem dwujęzycznym, a obecnie studentem drugiego roku na kierunku Automatyka i Robotyka na Politechnice Śląskiej. Interesuje się programowaniem oraz robotyką i na co dzień rozwijam swoją wiedzę i umiejętności w tej dziedzinie. W wolnym czasie czytam książki związane z naukami ścisłymi i regularnie uczęszczam na siłownię, dbając o swoją kondycję. Praca z dziećmi daje mi dużo satysfakcji, ponieważ mogę dzielić się z nimi swoją wiedzą i pasją."
Zofia Kubasa - korepetytorka języka angielskiego.
"Studiuję na Uniwersytecie Śląskim w Katowicach na kierunku Pedagogika Specjalna, który pozwala mi rozwijać zainteresowania w pracy z osobami o specjalnych potrzebach edukacyjnych. Szczególną radość daje mi praca z dziećmi, której poświęcam się z pełnym zaangażowaniem. Uwielbiam obserwować ich naturalną ciekawość, energię i kreatywność, a możliwość wspierania ich rozwoju sprawia mi ogromną satysfakcję. Rozwijam swoje umiejętności w językach obcych, co daje mi satysfakcję i otwiera nowe możliwości.
Moją pasją są tenis oraz opieka nad pieskami, a w wolnym czasie chętnie podróżuję i poznaję nowe kultury."
Justyna Wolant - instruktorka zajęć z robotyki.
"Jestem absolwentką Uniwersytetu Merito o kierunku Pedagogika wczesnoszkolna i przedszkona oraz opiekuńczo - wychowawcza, a ponad to jestem pedagogiem specjalnym. Na co dzień pracuję jako nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej. Klocki Lego i programowanie to moja kilkuletnia pasja. Uwielbiam czas spędzony w kreatywny sposób.
Góry i natura to moje drugie Ja!"
Jakub Wnuk - instruktor zajęć z Unity, programowania i Minecraft Education.
"Jestem absolwentem klasy informatycznej, a obecnie studentem kierunku Informatycznego na Politechnice Śląskiej. Interesuję się nowymi technologiami i na co dzień pogłębiam wiedzę w tym kierunku już od kilku lat. Chętnie dzielę się nabytą wiedzą z dziećmi, aby mogły lepiej zrozumieć świat nowoczesnych technologii. Moim hobby oraz pasją jest śpiew. W czasie wolnym uczęszczam na lekcje śpiewu oraz angażuję się w liczne koncerty."
Bartosz Kudła - instruktor zajęć z robotyki.
"Jestem studentem psychologii. Ukończyłem również studia na kierunku mikro i nanotechnologii. Jestem miłośnikiem nowoczesnych technologii, szeroko pojętej psychologii i socjologii".